مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و وزارت نیرو در راستای تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تصفیه شده خبر داد.

فضای سبز

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری اظهار کرد: شهرداری تهران و وزارت نیرو بر اساس تفاهم نامه‌ای که پیش‌نویس آن تهیه شده و بزودی به امضای آقای زاکانی شهردار تهران و آقای محرابیان وزیر نیرو خواهد رسید، توافق کرده‌اند که بخش عمده‌ای از نیازهای آبی فضای سبز شهر تهران به میزان ۱۸۵ میلیون متر مکعب از طریق پساب تصفیه شده تامین و در ازای آن به تدریج استفاده از چاه‌های آب موجود در بوستان‌ها کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: در همین راستا تاکنون ۷ میلیون متر مکعب پساب به شهرداری تحویل شده و در آینده نزدیک نیز هفت میلیون متر مکعب دیگر به چرخه آبیاری فضای سبز افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شهر، او ضمن تقدیر از تعامل و همکاری سازنده وزارت نیرو با شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد که با اجرای کامل این تفاهم‌نامه، برداشت از منابع آب زیر زمینی به نحو چشمگیری کاهش یافته و گام مهمی در حفظ و استفاده بهینه از ذخایر ملی برداشته شود.

کد خبر 671391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha